fredag den 24. april 2009

Nå lidt er der da sket siden sidst.

Jeg har fået lavet mig et lækkert vævebræt til at sætte min spjældvæv op på, så jeg har nemmere ved at tage det med fra sted til sted.

Billede kommer senere, jeg skal lige have den spændt op til et nyt bånd.


Jeg har for længe siden lavet en billedvejledning til hvordan man tager mål til nålebundne strømper/sokker, og det synes jeg i hvertfald I også skal have glæde af herinde.
- jeg har den liggende som pdf hvis der er nogen der er interesseret, så send mig en mail, for jeg kan af en eller anden grund ikke få lov til at smide den op her.



Sådan tager du mål til en nålbindings strømpe

1. Først starter du med at måle omkredsen af din fod, på det sted du er bredest.

2. Herefter måler du længden af selve foden.


3. Så måles ankelen.

4. Til sidst måles hvor høj ankel delen af strømpen skal være


Dette er en gammel vejledning - min nye er blevet væk =(
Men der burde være en tegning der viser at man også skal tage et mål rundt om vristen og ned under hælen. Har man ikke dette mål, så vil man ikke være sikker på at kunne komme i sokken.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar