lørdag den 13. juni 2009

Underkjole færdig

Underkjolen blev jeg færdig med i mandags, da jeg skulle tage den i brug tirsdag, da jeg var på Rougsøskolen i Ørsted, for at undervise i middelalder håndarbejde.

Det var et par hyggelige timer, hvor jeg fik vist lærer og elever hvordan man slynger bånd, fingerstrikker og spjældvæver bånd.
Timerne gik med hurtige skridt og var næsten ovre inden jeg fik set mig om.
De har et historisk værksted på skolen, hvor de samler deres historie timer, så de i 10 uger har 4 timer samlet pr gang. Det er en super god idé, og helt sikkert ikke sidste gang jeg kommer der forbi.

Underkjolen er jeg blevet helt færdig med nu, og den er lækker og behagelig at have på. Så nu mangler jeg bare at blive helt færdig med min uldkjole også - når jeg har fået den helt færdig, så skal jeg nok sørge for at få taget et billede, så I kan se den også.

Ellers er jeg så småt gået i gang med at planlægge aktiviteter til Aarhus Middelalder Marked (www.aamm.dk), hvor jeg skal med Sankt Crispin (www.sankt-crispin.blogspot.com) .
Vi skal bl.a. lave aktiviveter med slyngning, vævning og fingerstrik med mere.
Så jeg skal i gang med at lave nogle små nemme spjældvæve af ispinde, så det ikke gør så meget hvis de går i stykker.

Ellers skal jeg i gang med mit nye normannertelt på mandag. Så det bliver spændende. Jeg har sat hele ugen af til at sy på teltet, så jeg håber det går.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar