onsdag den 24. marts 2010

Er rundet de 400 besøg =D

Synes lige det er værd at notere at jeg siden jeg har sat besøgstæller på siden, nu er rundet de 400 besøg =D

Det er da lækkert at se at der er andre der synes om min blog.

Nå men bortset fra det, så er jeg igang med at farve med gurkemeje igen.

Har 4 nøgler garn der hænger til tørre og 2 i gryden.
Denne gryde bliver en fortsat forestilling, for istedet for at lave helt ny farvesuppe, så tilsætter jeg bare mere gurkemeje til det eksisterende.

Det aller første nøgle var 100 gram hvid uld til 3 spsk med top gurkemeje.
Det har givet mig en rigtig lækket orange farve, skal nok tage billeder af dem alle når de er tørre =)

Andet nøgle var også 100 gram hvid ud, det er nu blevet til en lækker gul.

3. nøgle er x gram grå uld og 4. nøgle er 50 gram hvid uld.
Badet fik noget mere gurkemeje inden garnet blev tilsat.
Det grå blev grøn og det hvide blev gul, svagere end de andre, men sådan er det jo.

De 2 nøgler der er i badet nu er 2 x 50g hvid uld, de har så også fået tilsat noget mere gurkemeje tilsat. Mængde aner jeg ikke, har bare drysset fra glasset.
De er blevet mørke gule - eller det er de i hvertfald mens de stadig ligger i badet.
Regner med at tage dem op lidt senere i aften, når jeg har fået oprullet et par nøgler på min garnhaspe, så de nye er klar til at komme i farvebadet.

Regner med at farve op til 7-10 nøgler mere på denne suppe - tilsat ekstra gurkemeje selvfølgelig =) Men nu må vi se om jeg kan nå det inden torsdag i næste uge.

2 kommentarer:

  1. Hej Maria
    jeg faldt lige over din blog og syntes at det er nogle vældig fine ting du har lavet skal selv til at prøve krafter med middelalderens håndarbejde,. skal på frivillig kursus på middelaldercenteret i nykøbing , skal sy min første særk men vil vildt gerne lære mere håber at jeg kan få syet særker til mine piger og håber at kunne få hjælp til at få syet nogle uld kjortler , men alle plejer at være meget hjælpsomme dernede .vil prøve at følge dit arbejde det kunne ,jo være at at jeg kunne sporer nogle fif, nu man er helt grøn

    de bedste hilsner

    Heidi Buhl

    SvarSlet
  2. Mange tak Heidi =)
    Og det lyder da spændene.

    Hvis du har brug for hjælp, så sig til. Du kan fange mig på maria.heel @ gmail.com (uden mellemrum).

    SvarSlet